دانشگاه علمی کاربردی قروه رشته ای تی
 
 
چهار شنبه 1 دی 1389برچسب:, :: 19:9 ::  نويسنده : مخدومی

تاریخچه

 

این زبان به افتخارریاضیدان،فیلسوف،مخترع ونویسنده مشهورقرن هفدهم(1662-1626) بلر پاسکال نامگذاری شده است.نیاز مبرم به یک زبان ساده ،منطقی و اصولی برای برنامه نویسی ساخت یافته پروفسور نیکلاس ویرث،استاد دانشگاه مهندسی زوریخ را بر ان داشت که این زبان را در سال 1969 طراحی کند. پروفسور ویرث ودستیارش اولین کامپایلر پاسکال را برای ماشینهایCDC  سری 6000 نوشتند ودرمدت کوتاهی بیشتر دانشگاهای معتبر دنیا ازاین کامپایلراستفاده کردندوهم اکنون یکی ازمشهورترین زبانهاست.زیرا در تمام کامپیوترهای بزرگ و کوچک قابل اجرا است.(  کامپایلر پاسکال به زبان پاسکال نوشته شده است!)همچنین دارای امکاناتی است که به کمک آنها می توان برنامه های ساخت یافته نوشت بعلاوه دارای انواع داده های گوناگون برای کاربردهای مختلف است. زبان پاسکال را درکاربردهای زیاد مانند سیستم حقوق،کارهای آموزشی،کارهای علمی،سیستم عامل استفاده کرده اند و نتیجه بسیار موفقیت آمیز بوده است.

بدلیل اینکه زبان پاسکال زبانی ساده و فراگیری آن برای مبتدیان بسیار آسان و در بیشتر کاربردها دارای کارایی است میتوان آن را به عنوان اولین زبان برنامه سازی به دانشجویان رشته کامپیوتر آموزش داد تا پس از مدت کوتاهی بتوانند برنامه های صحیح،منطقی و خوانا بنویسند.زبان پاسکال مانند تمام زبانهای دیگر دارای گونه های مختلف است.

دانشگاه علمی کاربردی قروه



صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره وبلاگ


با سلام خدمت دوستان عزیز مخدومی هستم از همدان.رشته فناوری اطلاعات د mehdi24.hamedan@yahoo.com 09355130078 دوستان و دانشجویان میتوانند جهت دریافت مقالات و صفحه وب های طراحی شده و اماده ،عضو سایت شده و از طریق ایمیل یا درخواست از طریق مسیج دریافت نمایند.اماده سازی وبسایت با همراه دامین و هاست با کمترین هزینه
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشگاه علمی کاربردی قروه رشته ای تی و آدرس itqorve.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 71
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 115
بازدید کل : 6320
تعداد مطالب : 91
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

گالری تصاویر سوسا وب تولز